IMG-LOGO
HIREK

A Dakarig väder rögös út 28

2015. április 21., kedd, 250 nap Dakarig. A hétvége ismét a készülődés ideje, mint az év minden áldott napja. A 2016-os Dakar tervezett útvonalát csütörtökön hivatalosan is bejelentették. 2016.03.01-én hagyják el Perut, és az Andok hegyvonulatát követve Bolívián keresztül utaznak, végül 2016.01.16-án érkeznek meg Argentínába, Rosarioba 10 000 kilométer megtétele után.

Nagyon részt vesznek a felkészülésben, és minden hétvégén van egy verseny, amelyen keresztül szűrhetik, hogyan állnak az adott pillanatban. Múlt hétvégén egy hivatalos futóversenyen futotta le élete első kilométereit. Aztán a következő hétvégén más típusú verseny volt. Ez nem más, mint a Spartan Race.

spártai verseny

Szombaton délelőtt érkeztek a helyszínre a Hungaroringre, ahol egy fantasztikus, családi fesztiválhangulatú rendezvény várta őket. Az időjárás hozzátette a Spartan esemény lényegét. Bár a levegő nem volt túl hideg, hiszen elérte a 12 fokot, az amúgy is szellős Hungaroringen és környékén nagyon hideg szél fújt át. Az elején nem igazán értette, mit csinál, de pár perc múlva, amikor volt ideje körülnézni és rájött, hogy egy órán belül indul, már nem volt túl őszinte a mosolya. Főleg, hogy láttak néhány akadályt, amit teljesíteni kell. A kérdés azonnal felmerült benne. Biztos benne, hogy jó helyen van, és biztos benne, hogy el kell indulnia ebben a szörnyű hidegben? A válasz természetesen igen volt a kérdés előtt! Csak egy gondolat volt, ami halva született. Mindent meg kell tennie a Dakarért, és bármire képesnek kell lennie, ha rászánja magát.

Rajtol az elit kategória

Nagyon profi hölgyek és urak kezdik itt, akik nagyon komolyan veszik ezt a sportot. A hangulat tovább fokozódott, ahogy közeledett a kezdés ideje. A Színpadon egy profi cross fit oktató vezette a bemelegítést és a helyi házigazda segítségével hihetetlen elszántságról tettek tanúbizonyságot és biztatták a résztvevőket. Soha nem látott ennyi fanatikus embert egy helyen. Amikor még tovább engedték őket a rajtzónába, öntudatlan állapotba zsarnokoskodták egymást. A mezőny hangos üvöltéssel indul, és mindegyik megsebesült bikaként támad az első akadálynál.

Úgy gondolta, hogy ez a rajtceremónia csak az eliteket foglalkoztatja, de amikor a többi kategóriában 15 percenként indultak a versenyzők, azt tapasztalta, hogy ez minden rajtnál így megy.

És eljött az ő ideje. 10 órára volt kiírva. Előtte a szokásos bemelegítés és eufórikus hangulatba kerülés következik. Ez annyira jól sikerült, hogy teljesen elfelejtették, milyen hideg van valójában. Csak arra tudott gondolni: "engedj el, menjünk". Teste teljesen ki volt éhezve, hogy belevesse magát élete legizgalmasabb kalandjába.

A következő akadály az autó tirtes

250 társával elindultak, ő pedig spártai kiáltozások közepette az ismeretlenbe vetette magát. Az első akadályra nem kellett sokat várni, mert a rajt után kb. 50 méter megtétele után 50 méteren át szórták a személyautó gumikat, amit könnyedén le tudott hárítani. De megnyugodott volna, amikor jön a következő feladat. Három sorban szénabálákat állítottak fel, amelyeken ugrálni vagy mászni kellett. Az érdekesség miatt nem volt sor, hanem három egymás után, olyan távol egymástól, hogy fel kellett ugrani és le és fel mászni.

A következő akadályt az aranytribün mögötti 3. szakaszon állították fel. Szintén hármas akadály, ami egy palánksor volt, amin először át kellett ugrani, majd alá, végül közé kellett bújni. Ugyanakkor ezek az akadályok nem jelentettek problémát, és elkezdett kemény fickónak gondolni magát. És akkor jött az első igazán komoly verseny. Körülbelül 15-20 méter hosszú ketrecet állítottak fel, amin lógva kellett sétálni. Pontosabbnak kellett volna lennie. Tudta, hogy ezek a feladatok nem az erősségei, de azért megpróbálta, hátha sikerül. Hát nem. Félúton elejtette. Nem baj, az önkéntesek félreintették, és mivel nem teljesítette az akadályt, 30 burpee-val (négyütemű fekvőtámasz) büntették. A pulzusa azonnal 165 fölé ugrott és ezzel a 30 gyakorlattal már tényleg nem fázott.

A vizes úton továbbment, de néhány méter után egy olyan helyre érkezett, ahová soha nem hitte volna, hogy ilyen időben bekerülnek. Az árok nem sokat változott, de középen egy palánk volt a víz felett.

A keresztpályát elérte, mert a ringben van egy, de hogy ne szaladjon céltalanul, fel kellett vennie egy 30 kilós homokzsákot, ami kb. 500 méteren és egyenetlen terepen kellett vinni. Alig várta, hogy a plusz súly lekerüljön a válláról, és megkönnyebbülten futhasson tovább.

A kapu felé fordult, de előtte lándzsát kellett dobnia egy szalmaáldozatra kb. 20 méterről, ami persze könnyű, de így is vészjóslóan sokan feküdtek az akadály tövében. Természetesen aki nem találta el a szalmabábut úgy, hogy a gerely a labdában maradt, azt a gól előtt megbüntetik. Hát neki sem sikerült. Így útmutatóként kinyomtatott 30-at abból a jó kis fekvőtámaszból, amit mindannyian annyira szeretünk.

Szalma bábuk

És végül a gól

Itt nem kellett mást tenned, mint futni vagy átugrani egy nagy tűzön, és pózolni egy jól megérdemelt célfotóhoz.

Nagyon fárasztó, de tanulságos volt, és két órát töltött a pályán, ahol igazából csak önmagára kellett számítania. De elhatározta, hogy megteszi, és megtörtént. Nagyon büszke magára, bár sokan jobbak

Megcsinálta!

Ez a szándéka a Dakarral is. Megküzd magával, és akkor is megteszi, ha vért izzad.

Ez az esemény igazán fantasztikus volt. Nagyon sokan összejöttek. Ötezren voltak versenyzők. A rendezők mindent megtettek annak érdekében, hogy mindenkinek jó szájíze legyen, és csak a versenyre kelljen koncentrálnia. Tökéletes koordináció és szervezettség mellett egy percet sem kellett várniuk sehol, minden gördülékenyen és gördülékenyen ment.

Nagyon ajánlja ezt a versenyt azoknak, akik egy kicsit is elhivatottak az extrém kihívások iránt. Azoknak, akik egy kis ambíciót éreznek új dolgok kipróbálására, és nem riadnak vissza saját tűrőképességük határaitól.

Harcol magával, és megteszi.
laller logo

Motor Jellemzői

A technika
Kategória Információ
Modell KTM 450 Rally
Év 2012
Motor Négyütemű, egyhengeres. SOHC, hengerenként 4 szelep
Kapacitás 449.3 cc / 27.4 in
Furat x löket 97 x 60.9 mm
Hűtőrendszer Folyadékhűtés
Indukció Keihin FCR-MX 41